Dette simple trick gav mit 11 dage gamle indlæg over 1.000 besøgende på en enkelt dag

Jeg vælter mig ikke i besøgende, det skal jeg være ærlig at indrømme.

Men forleden fik mit nye indlæg over 1000 besøgende på en enkelt dag.

1000 besøgende, som jeg ikke ville have fået, hvis jeg ikke havde gjort en simpel ting.

Indlægget, der er tale om, er du formodentlig stødt på, hvis du bare har været lidt herinde i løbet af de sidste par uger, nemlig 63 måder du kan tjene penge online.

Da jeg launchede det indlæg og smed det op til offentlig skue, fik jeg lidt over 400 besøgende, hvilket var det næsthøjeste peak, jeg nogensinde havde haft.

Så på den måde var det jo egentlig rigtig flot. Mit højeste antal besøgende var på det tidspunkt 524 på en dag, så at kommet over 400 var på ingen måde dårligt.

Men i og med jeg havde lavet et rigtig, rigtig stort indlæg, så kunne jeg godt tænke mig at stramme skruetvingen og presse så meget juice ud af indlægget, som overhovedet muligt.

400 besøg var fint. Men allerede dagen efter gik kurven nedad, da sensationen (kan man kalde det det?) havde lagt sig.

I de følgende dage lå tallet på et sted mellem 2-300 besøgende, og det var stødt nedadgående.

I indlægget er et muligt at downloade hele artiklen som en e-bog. Og d. 3. februar kom der lige pludselig et væld af downloads. Vel og mærke 9 dage efter lanceringen af indlægget.

De mange besøgende kom fra Facebook = ingen mulighed for at spore, hvor de nøjagtigt kom fra.

Jeg brugte 10-20 minutter på at sidde og kigge diverse grupper igennem for at se, om jeg kunne finde ud af, hvor de kom fra.

Der kunne jo være en lille chance for, at indlægget var blevet delt i en gruppe, som jeg selv var medlem af, men som jeg bare ikke havde set.

Og efter de ca. 20 minutter så jeg så, at mit indlæg var blevet skrevet som en kommentar til en person, der manglede inspiration og hjælp til at komme i gang med at tjene penge.

Det var super fedt at se, at mit indlæg rent faktisk var så godt, at andre valgte at dele det HELT AF SIG SELV!

Det var lidt målet med indlægget til at starte med. At lave en ressource, som var god nok til at sprede sig ganske naturligt, uden jeg selv skulle tigge og bede om det.

Linket til mit indlæg var blevet smidt som en kommentar til et opslag i gruppen Ung Iværk, der vel og mærke har over 11.000 medlemmer.

De mange besøg og medfølgende downloads var awesome. Men jeg søgte mere.

For det statistikken sagde stadig kun omkring 300 besøgende den dag.

Og de mange besøg fra den gruppe gav mig så ideen, der endte med at give mig over 1.000 besøgende hele 11 dage efter udgivelsen.

sessioner

Indlægget var stadig forholdsvis nyt, men jeg havde personligt ikke regnet med, at jeg kunne hive så mange besøg ind så mange dage efter udgivelsen.

Linket var smidt som en kommentar til et opslag i gruppen.

Selvom der er over 11.000 mennesker i gruppen, hvor mange ville så scrolle ned igennem kommentarstrømmen og se det?

En del åbenbart.

Men hvor mange ville så ikke se det, hvis det var et opslag for sig selv?

Formodentlig en del mere.

Så jeg tog hurtigt kontakt til en administrator (læs: Halfdan Timm), og spurgte om det var i orden, at jeg smed mit indlæg op.

Der var grønt lys med det samme, så det gjorde jeg.

Og så gik det ellers i gang.

Jeg tror, det var første gang nogensinde, at jeg havde mere end 50 besøgende på siden på én gang. Det var sjovt at sidde og følge i realtid inde i Analytics.

analytics

Da dagen var gået, kunne jeg altså konkludere, at den ene deling havde givet mig over 1000 besøgende på et døgn. Bare ved en enkelt deling, som tog få sekunder.

Hvad kan du tage med herfra?

“Yes yes, 1000 besøgende, det fint Sander. Men hvad kan jeg bruge det til?”

Meningen med det her indlæg var, at gøre dig opmærksom på muligheden for at hive både trafik og e-mail signups på ældre indlæg.

Selvfølgelig var mit relativt nyt, men nyhedsværdien havde så småt lagt sig efter 11 dage. Det var bare ikke blevet delt med den rette målgruppe.

Og når der er tale om at tjene penge online, så må gruppen Ung Iværk siges at være den rette målgruppe.

Så det var ideelt for mig at dele mit indlæg derinde.

Har du et hamrende godt indlæg, som ikke har fået den mængde trafik, det har fortjent, så kan det være, du stadig har muligheden for det.

Prøv at undersøg om der ikke er relevante Facebook grupper, som du eventuelt kan dele dit indlæg i.

Det er selvfølgelig altid en god ide at tjekke op med administratoren, inden du bare smider det derind.

Og så er det en god ide at gøre det i en god sags tjeneste. Lad vær med at spørge folk, om de ikke vil downloade din e-bog eller købe dit produkt. Så forlanger du noget af dem, og det er ikke vejen frem.

Hvis du vil se, hvad jeg skrev, da jeg delte mit indlæg, så kan du se det på billedet herunder.

fbdeling

Giv din målgruppe noget, der er så godt, så de ikke kan lade være med at læse det eller klikke sig ind på det. Og lad vær med at bede om noget.

Der er en mulighed for at downloade min e-bog gratis, hvis man hellere vil læse den sådan. Men man kan også sagtens bare læse indlægget på siden, hvis man ikke vil af med sin e-mail.

Så deler du et indlæg, er det klogt at dele noget af værdi, som ikke spilder din målgruppes tid. Er det bare et tyndt indlæg, så er det bestemt ikke goodwill at smide det op som det nye helt store inden for dit område.

For så bliver folk skuffede, når de klikker sig derind. Overhold det du eventuelt lover i dit Facebook opslag samt i overskriften på indlægget.

Så får folk indfriet deres forventninger, når de klikker sig ind på siden, og det kan være med til at få dem til at dele indlægget videre, hvis det har givet dem noget.

Du kan også have muligheden for at dele indlægget i specifikke Facebook grupper med i tankerne, inden du overhovedet går i gang med at skrive det.

Jeg vil i hvert fald tænke på den mulighed, næste gang jeg skal lave et længere indlæg.

For den ene deling gav mig flere besøgende og downloads, end jeg ellers ville have fået. Så det var jo altafgørende at få det delt derinde.

Jeg håber, at du fremover vil overveje muligheden for at dele dine hamrende gode indlæg i relevante Facebook grupper. Det kan i hvert fald give dig rigtig meget, samtidig med at det hjælper den besøgende, da du jo selvfølgelig har lavet det fedeste indlæg nogensinde inden for den niche.

Gå eventuelt tilbage i dine indlæg og tjek, om der er nogle, der ville være værd at dele videre med andre.

Husk at være hudløs ærlig over for dig selv, og lad nu vær med at dele møg. Det er der ingen, der får noget ud af, og du får bare et dårligt navn.

Hvis du ikke har nogle tidligere indlæg, der ville egne sig til at blive delt til 11.000 mennesker i din målgruppe, hvad venter du så på?

Kom i gang med at få lavet noget, der kan være relevant og hjælpende, så du kan dele det med god samvittighed.

1
0

0
0
0

Sander

Hej! Mit navn er Sander Grønlund, og her på siden blogger jeg hovedsagligt om det at skabe en online indkomst. Hver måned udgiver jeg månedsrapporter med min indtægt, så du kan følge med i og lade dig inspirere af at se mine tal - 100% uden filter.

8 thoughts on “Dette simple trick gav mit 11 dage gamle indlæg over 1.000 besøgende på en enkelt dag

  1. Det er et ret vildt indlæg med de forskellige måder at tjene penge online, som du har lavet, som helt sikkert fortjener mange besøgende, men hvor mange af besøgende fra facebook, konverterer til mailinglisten?

    Super fed grafik og farver du har fået smidt på her – Egen produktion eller?

    1. Hej Morten!

      Jeg har ikke de præcise tal på, hvor mange der konverterede fra Facebook. Men kunne tydeligt mærke et voldsomt boost på downloads, efter jeg delte mit indlæg 🙂

      Angående grafikken, så er det egenproduktion. Så jeg bukker og nejer for rosen 🙂

    1. Den må du ha’ ramt lige i røven Thomas! Fedt – godt gået 🙂

      Jeg har selv været forbi indlægget, og der er virkelig også noget brugbart at komme efter!

    1. Hej Nicolai!

      Jeg er pt. i tænkeboks for at finde ud af, hvordan hele guiden skal bygges op. Om det skal være en case, laves som video eller tekst, være for de helt nye i gamet eller for de let øvede osv.

      Der er mange ting, der lige skal være på plads på tegnebrættet, før jeg går i gang. Vil gerne tage det et niveau op i forhold til TAG 🙂

      1. Cool jeg glæder mig satme meget :D! Dine blog indlæg er sygt inspirerende! Fortsæt endelig det gode arbejde, og fortæl gerne med det samme når du ved hvornår der sker noget 😀
        – På et andet punkt.. Så har jeg læst mig frem til, at det handler om at skabe godt indhold for brugeren, og at google også vægter godt indhold højere.. Hvor vigtigt vil det være, at lave tæt på “perfekte” kommategnsætning? Eller er det lidt ligegyldigt, og det vigtige er at man får skrevet en god tekst?

        1. Jeg synes, de to ting hænger sammen. En rigtig god tekst kan blive ulæselig, hvis der ingen kommaer er sat. På den anden side bliver en rigtig dårlig sætning formodentlig ikke et hak bedre af perfekte kommaer.

          Så for at det skal være en god tekst, skal kommaerne også være i orden. Kommaer kan let være med til at ødelægge en tekst – og det er ligegyldigt, om teksten mangler eller er stoppet med kommaer.

          Er man ikke stærk i kommaer, så er det heldigvis noget, der kan læres. Mit bedste råd er, at man som det mindste læser sin tekst igennem. Så er det som regel ikke så svært at spotte de værste kommafejl, hvis man har lavet sådan nogle.

          Jeg skal dog være den første til at indrømme, at jeg ikke læser alle mine tekster igennem selv. Men det betyder ikke, at man ikke burde gøre det.

          Men lad vær med at holde dig fra at skrive, bare fordi du ikke er helt stærk i kommaer. Det kan sgu læres. Det vigtigste er stadig at komme i gang 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *